Pociągiem do Orzysza

Ponad miliard złotych na kolejowe inwestycje na Warmii i Mazurach. Szansa na modernizację czterech tras. To założenia programu Kolej Plus dla naszego regionu. Pozytywną ocenę PKP Polskich Linii Kolejowych i tym samym kwalifikację do II etapu naboru otrzymały projekty modernizacji trasy Czerwona-Orzysz przez Biskupiec, Mrągowo i Mikołajki, linie Gołdap-Olecko-Ełk i Działdowo-Brodnica oraz mazurski odcinek linii Ostrołęka-Chorzele-Wielbark-Szczytno.

by jmalecki

Pociągiem do Orzysza

Ponad miliard złotych na kolejowe inwestycje na Warmii i Mazurach. Szansa na modernizację czterech tras. To założenia programu Kolej Plus dla naszego regionu. Pozytywną ocenę PKP Polskich Linii Kolejowych i tym samym kwalifikację do II etapu naboru otrzymały projekty modernizacji trasy Czerwona-Orzysz przez Biskupiec, Mrągowo i Mikołajki, linie Gołdap-Olecko-Ełk i Działdowo-Brodnica oraz mazurski odcinek linii Ostrołęka-Chorzele-Wielbark-Szczytno.

by jmalecki

by jmalecki
Program Kolej Plus pokazuje, jak ważna jest dzisiaj kolej dla polskich samorządów. Przez wiele lat połączenia w Polsce były likwidowane. Ten czas się definitywnie skończył przed pięcioma laty. Dzięki działaniom rządu Prawa i Sprawiedliwości do takich stacji jak Orzysz po latach zawitają pociągi. Wszystko to pokazuje, że działając wspólnie możemy zwalczyć wykluczenie komunikacyjne w polskich regionach. Głównym celem Programu jest usprawnienie połączeń miejscowości liczących powyżej 10 tysięcy z miastami wojewódzkim.
W drugim etapie samorządy będą miały 12 miesięcy na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego. Aby wypracować jednolity standard koncepcji, samorządy będą pracowały na udostępnionych przez PLK dokumentach przetargowych dla inwestycji punktowych lub liniowych.
Po tym etapie projekty będą podlegały ocenie, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do realizacji w Programie Kolej Plus.
Program Kolej Plus realizowany będzie do 2028 roku i wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów Polski. Będący pod egidą Ministerstwa Infrastruktury Program jest wart 6,6 mld zł, w tym 5,6 mld zł stanowią środki budżetu państwa i około 1 mld środki jednostek samorządu terytorialnego.
Top