Kolejny krok do przywrócenia drogi wodnej na Mazury

Trwają prace przy przywróceniu połączenia wodnego Warszawa – Pisz. Dziś tj. 16 lipca 2019 r. Gmina Pisz przekazała Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu – Wody Polskie nieruchomości położone na terenie miasta Pisz do celów projektowych i budowalanych. Podpisanie aktu przekazania terenów odbyło się w pięknych okolicznościach przyrody nad rzeką Pisą.

by jmalecki

Kolejny krok do przywrócenia drogi wodnej na Mazury

Trwają prace przy przywróceniu połączenia wodnego Warszawa – Pisz. Dziś tj. 16 lipca 2019 r. Gmina Pisz przekazała Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu – Wody Polskie nieruchomości położone na terenie miasta Pisz do celów projektowych i budowalanych. Podpisanie aktu przekazania terenów odbyło się w pięknych okolicznościach przyrody nad rzeką Pisą.

by jmalecki

by jmalecki

W plenerowym wydarzeniu uczestniczyłem wraz z Wiceministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Grzegorzem Witkowskim, Wojewodą Warmińsko-Mazurskim Arturem Chojeckim, Posłem Wojciechem Kossakowskim, przedstawicielami lokalnych władz samorządowych, Prezesami Państwowego Gospodarstwa Wodnego – Wody Polski w Warszawie i Białymstoku Przemysławem Daca i Mirosławem Markowskim, Dyrektorem Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego – Wody Polskie w Giżycku Ewą Kundą oraz Dyrektorem Delegatury w Giżycku Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy Łukaszem Gieczewskim.

Ogromna rządowa inwestycja zapowiadana od dziesięcioleci sprawi, że niskie poziomy wód na rzece Pisie przejdą do historii. Jej koordynatorem jest Państwowe Gospodarstwo Wodne – Wody Polskie. W skład stopnia wodnego na Pisie wejdą: śluza żeglugowa, jaz z przepławką dla ryb oraz mała elektrownia wodna o mocy około 0,2 mw. Retencjonowana za pomocą stopnia wodnego woda w jeziorze Roś – zasilać będzie rzekę Pisę i Narew w okresach niżówek, eliminując zbyt niskie dla żeglugi stany wód. To kolejny krok w przywrócenie drogi wodnej z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie.

Na początku czerwca 2019 r. także powiat piski przekazał Wodom Polskim także grunty na potrzeby budowy zaplecza technicznego. Diametralną zmianę przeszedł również port na Narwi w Ostrołęce, który ma być ważnym przystankiem na trasie Warszawa – Pisz. Jesienią natomiast opracowana zostanie koncepcja udrożnienia całego szlaku żeglownego Pisz – Warszawa.

Top